آشنایی با خرید و فروش برند آماده

خرید و فروش برند آماده در مواقعی کاربرد پیدا می‌کند که همه افراد فعال در هر حوزه کسب و کاری به دلیل اینکه دوست دارند خیلی زود موانع و محدودیت‌ها را پشت سر بگذارند و در حوزه کاری خود پیشرفت کنند ترجیح می‌دهند به جای ثبت برند یک برند آماده خریداری نمایند. در واقع یکی از عواملی که می‌تواند باعث پیشرفت کسب و کار شما گردد انتخاب و ثبت برند است، همانطور که می‌دانید برند باعث می‌شود که محصولات و خدمات کسب و کار شما متمایز از محصولات و خدمات سایر رقبا شناخته شود و در صورتی که شما در ارائه خدمات و تولید محصولات خود نهایت دقت و کیفیت و صداقت و صرف کنید خیلی زود برند شما مطرح خواهد شد و به این ترتیب می‌توانید با استفاده از برند خود محصولاتتان را نشانه گذاری کنید تا مشتریان و مخاطبان به راحتی محصولات و خدمات شما را از نمونه‌های مشابه تشخیص دهند. اما گاهی اوقات شما زمان لازم جهت ثبت برند و طی کردن مراحل آن را ندارید و دوست دارید خیلی سریع برند خود را داشته باشید، در چنین شرایطی مبحثی به نام خرید و فروش برند آماده مطرح می‌شود که طی آن صاحبان کسب و کار می‌توانند ثبت برند مورد نظر خود را خیلی سریع‌تر پشت سر بگذارند و در نتیجه قله‌های موفقیت و پیشرفت را نیز با سرعت و سهولت بیشتری طی کنند.

پس اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که زمان برایتان از اهمیت زیادی برخوردار است و قصد دارید خیلی زود در بازار کاری خود پیشرفت کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه این مقاله از نیکان ثبت با ما همراه باشید تا با کلیه امور مربوط به خرید و فروش برنده آماده آشنا شوید.

 

برند آماده چیست؟

 

اولین مقوله‌ای که در امر خرید و فروش برند آماده مطرح می‌شود این است که ابتدا مشخص کنیم برند آماده چیست؟

 برند آماده در واقع همانطور که از نام آن پیدا است یک برند آماده جهت خرید و فروش است و احتیاجی به ثبت ندارد، زیرا کلیه فرایند ثبت نام آن قبلاً انجام گرفته است. فروش برند آماده در مواقعی رخ می‌دهد که صاحب یک کسب و کار نسبت به ثبت و اخذ یک برند اقدام می‌کند اما اگر پس از مدتی به هر دلیلی قصد استفاده از آن برند را نداشته باشد می‌تواند با فروش برند هزینه‌هایی را که هنگام ثبت برند انجام داده است را جبران نماید. خرید برند نیز همانطور که عنوان کردیم مختص صاحبان کسب و کاری است که تازه شروع به فعالیت نموده‌اند و برای اینکه سریع‌تر برند خود را ایجاد کنند می‌خواهند زمان مربوط به ثبت برند را از پروسه ایجاد برندینگ خود حذف کنند. لازم به ذکر است عنوان کنیم که هنگام ثبت برند طبقه و نوع فعالیت مشخص می‌گردد، پس شما باید نسبت به خرید برند آماده‌ای اقدام کنید که با حوزه کسب و کار و فعالیت شما تناسب داشته باشد.

 

خرید برند و امتیاز آن

 

منظور از خرید برند آماده این است که شما احتیاجی نیست مانند ثبت برند زمان زیادی را صرف کنید یا نگرانی بابت رد شدن طرحتان داشته باشید و یا حتی نیازی به ارائه مدارک لازم مشابه ثبت برند نخواهید داشت، در واقع هنگام خرید برند آماده شما با مبلغی که پرداخت می‌کنید امتیاز آن برند را خریداری می‌نمایید و این یعنی در برخی مواقع نیازی نیست شما زمان زیادی را صرف شناخته شدن برند خود کنید زیرا ممکن است برند خریداری شده از جانب شما مراحل مربوط به شناخته شدن را طی کرده باشد. در نتیجه می‌توان اینگونه بیان کرد که امکان نقل و انتقال برند یکی از مزایای ثبت برند است.

 

قانون مربوط به خرید و فروش برند آماده

 

شاید برای خیلی از شما عزیزان سوال پیش بیاید که آیا خرید و فروش برند امر قانونی است یا خیر؟

در پاسخ باید بگوییم که طبق قانون افراد می‌توانند برند و علامت تجاری خود را که به ثبت رساندند با طی کردن مراحل قانونی و ارائه مدارک مورد نیاز به فروش برسانند، برای منظور لازم است که ابتدا در مرحله اول قراردادی بین متقاضی فروش و متقاضی خرید برند در دفاتر اسناد رسمی تنظیم گردد پس از آن نیز جهت طی کردن سایر مراحل اداری بایستی به اداره مالکیت معنوی مراجعه نمایید.

بر اساس قانون برند و علامت تجاری یک شرکت از ارزش بالایی برخوردار است و جزو اموال و دارایی‌های یک مجموعه محسوب می‌شود، به همین دلیل است که قابلیت نقل و انتقال و خرید و فروش دارد. اما توجه داشته باشید که برای خرید برند نیز مانند ثبت برند هوشمندانه عمل کنید و برندی را انتخاب نمایید که نامگذاری آن متناسب با فعالیت شما باشد و همچنین جلوه مناسبی نیز داشته باشد. علاوه بر این توجه کنید اگر قصد دارید برند آماده را تهیه کنید و می‌خواهید از شهرت ناشی از برند آماده استفاده کنید لازم است بدانید که برندهای خیلی مشهور اصولاً یا به فروش نمی‌رسند یا در صورت فروش قیمت بالایی دارند، پس هنگام خرید برند کلیه جوانب را در نظر بگیرید و سپس آن را نهایی کنید.

 

مشکلات ثبت برند در مقایسه با خرید برند آماده

همانطور که پیش از این عنوان کردیم خرید برند آماده باعث می‌شود که شما در وقت و زمان خود صرفه‌جویی نمایید و خیلی سریع‌تر و راحت‌تر علامت تجاری خود را داشته باشید، همچنین نگرانی و دغدغه شما بابت رد شدن طرح مورد نظر شما نیز بدین وسیله برطرف می‌گردد زیرا ممکن است به هنگام ثبت برند علامت تجاری شما فاقد ویژگی‌ها و شرایطی باشد که امکان ثبت آن را با مشکل مواجه کند.

 

اهمیت و کاربرد خرید برند آماده و ثبت شده

 

اهمیت و کاربرد خرید برند ثبت شده در یک مورد به خصوص خلاصه می‌شود و آن این است که شما در کمترین زمان ممکن با حداقل مدارک مورد نیاز صاحب برندی می‌شوید که مراحل ثبت و حتی در مواردی معروفیت و شناخته شدن آن صورت گرفته است.

آیا تعرفه خرید برند آماده با ثبت برند متفاوت است؟

 

هزینه ثبت برند به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که از جمله این فاکتورها می‌توان به فارسی یا لاتین بودن نام، زیبایی آن، هزینه‌های جانبی مربوط به رفت و آمد به اداره‌ها و تنظیم اظهارنامه و چاپ آگهی و … اشاره کرد اما از آنجایی که خرید برند آماده این مراحل را شامل نمی‌شود در نتیجه خرید برند آماده بسیار به صرفه‌تر از ثبت برند خواهد بود.

 

 

خرید برند آماده بهتر است یا ثبت برند؟

 

به دلیل اینکه خرید برند آماده امتیاز و اعتبار مجموعه را نیز به همراه دارد در نتیجه اقدامی هوشمندانه‌تر و به صرفه‌تر از ثبت برند خواهد بود و به همین دلیل مزایای بیشتری نیز به همراه خواهد داشت، زیرا شما را از صرف هزینه‌های مربوط به ثبت برند و آزمون و خطا در این زمینه رها می‌کند و در نتیجه در صرف وقت نیز صرفه‌جویی به عمل می‌آید.

 

مزایای خرید برند آماده

 

ما مزایای خرید برند آماده نسبت به ثبت برند را پیش از این به طور کلی عنوان کردیم، اما اگر بخواهیم مزایای دیگری نیز برای آن بیان نماییم علاوه بر اکتفا به نکاتی که پیش از این عنوان کردیم مثل صرفه‌جویی در وقت و هزینه باید به این نکته نیز اشاره کنیم که شما با خرید برند آماده دیگر مشکلی بابت انتخاب موضوع فعالیت و نوع طبقه‌بندی نخواهید داشت و در واقع شما در ایجاد برندینگ خود چند پله ابتدایی را به اصطلاح با آسانسور طی خواهید کرد و درگیر مراحل و مشکلات مربوط به ثبت برند نخواهید شد. شما عزیزان می‌توانید جهت خرید و فروش برند آماده از طریق موسسه نیکان ثبت در تهران اقدام نمایید.

لازم به ذکر است که جهت ثبت برند شما به مدارکی از قبیل جواز کسب، جواز تاسیس و … نیاز خواهید داشت اما به هنگام خرید برند آماده هیچ کدام از این موارد لازم نیست و در نتیجه زمان و هزینه صرف شده برای اخذ این مجوزها هنگام خرید برند آماده حذف شده و فاکتور گرفته می‌شوند.

 

مدارک لازم  جهت خرید و فروش برند

  • مدارک شناسایی شامل کارت ملی و شناسنامه مالک قبلی و متقاضی خرید برند
  • مجوز فعالیت خریدار برند که می‌تواند شامل جواز کسب، پروانه بهره برداری، جواز تاسیس، پروانه ساخت و … باشد.
  • مدارک مربوط به ثبت برند از جمله رمز ورود به سامانه اداره مالکیت معنوی، آگهی روزنامه و گواهینامه ثبت برند
  • چنانچه برند لاتین باشد ارائه کارت بازرگانی نیز الزامی ‌خواهد بود.
  • انعقاد صلح نامه پس از استعلام برند بین طرفین قرارداد که باید در دفاتر اسناد رسمی ثبت شده باشد.

لازم به ذکر است که مدارک عنوان شده برای خریدار و فروشنده چه شخصیت حقیقی باشند و چه حقوقی مورد نیاز است، اما چنانچه اشخاص حقوقی قصد خرید و فروش برند را دارند بایستی علاوه بر این موارد روزنامه رسمی مربوط به تاسیس یا آخرین تغییرات شرکت جدید و شرکت قدیمی را نیز ارائه دهند.

 

 

مراحل واگذاری امتیاز در خرید و فروش برند آماده

 

  1. انتخاب برند با توجه به حوزه فعالیت شما و نوع طبقه‌بندی
  2. استعلام برند مورد نظر از سازمان ثبت اسناد کشور
  3. مراجعه به دفاتر اسناد رسمی جهت انجام مراحل مربوط به نقل و انتقال برند
  4. انتشار آگهی نقل و انتقال برند در روزنامه رسمی کشور

 

تنظیم قرارداد و ثبت برند پس از خرید برند

 

در تنظیم قرارداد جهت نقل و انتقال برند آماده باید توجه نمایید که کلیه اطلاعات هویتی خریدار و فروشنده و همچنین تاریخ اعتبار برند مورد نظر بررسی و ذکر گردد همچنین توجه داشته باشید که اگر برند مورد نظر مربوط به کالا و تولیدات خاصی باشد شما نمی‌توانید پس از خرید، دخل و تصرف خاصی در آن ایجاد نمایید. لازم به ذکر است که کلیه مراحل نقل و انتقال برند بایستی طبق قانون و در دفاتر قانونی صورت گیرد در غیر این صورت قرارداد تنظیم شده هیچگونه اعتباری نخواهد داشت. ما به شما توصیه می‌کنیم که پیش از عقد قرارداد در خصوص خرید و فروش برند با وکلا و متخصصان این حوزه مشورت نمایید ، برای این منظور شما می‌توانید از طریق برقراری ارتباط با مجموعه نیکان ثبت با دریافت مشاوره رایگان از کلیه مراحل و امور مربوط به خرید و فروش برند مطلع شوید و به صورت اصولی عمل نمایید.

توجه داشته باشید که پروسه ثبت برند به نام مالک جدید زمانی قطعی و نهایی می‌گردد که پس از تنظیم قرارداد، خریدار پروسه ثبت و انتقال برند را در اداره مالکیت معنوی به اتمام برساند.

 

روش‌های خرید و فروش برند آماده

 

خرید و فروش برند آماده با توجه به یک تقسیم بندی به دو نوع اجباری و اختیاری است، تفاوت این دو روش نیز در این است که در روش اختیاری صاحب امتیاز برند با میل و رغبت در مقابل دریافت مبلغی اقدام به فروش برند خود و امتیاز آن می‌نماید اما در نوع اجباری در واقع فروشنده در قید حیات نیست و وراث او نسبت به فروش برند مورد نظر اقدام می‌کنند. همچنین در یک تقسیم بندی دیگر فروش برند تجاری به دو نوع کلی و جزئی تقسیم می‌شود که در نوع جزئی تنها برخی از طبقات برند به فروش می‌رسند اما در نوع کلی کلیه طبقات برند به خریدار انتقال داده می‌شوند.

استعلام قیمت خرید و فروش برند آماده

پس از آنکه برند مورد نظر خود را انتخاب کردید برای اطلاع از قیمت دقیق آن بایستی از یک کارشناس کمک بگیرید هرچند تعیین قیمت خرید برند توسط فروشنده صورت می‌گیرد اما نظر کارشناس در این زمینه باعث می‌شود که قیمت عادلانه و منصفانه ارائه شود.

 

تعرفه خرید برند آماده

 

فاکتورهای تعیین تعرفه خرید و فروش برند با ثبت برند متفاوت است از جمله عوامل و فاکتورهایی که در تعیین قیمت خرید و فروش برند آماده دخیل هستند عبارتند از:

  • حقیقی یا حقوقی بودن صاحب برند
  • نام و طراحی برند
  • تعداد کالاهای ثبت شده برند
  • فارسی یا لاتین بودن برند
  • تعداد طبقات برند که قطعاً با افزایش تعداد طبقات آن شاهد افزایش قیمت برند خواهیم بود.
  • مدت زمانی که از ثبت برند گذشته است زیرا اگر مدت زیادی از ثبت یک برند گذشته باشد آن برند شناخته‌شده‌تر و معروف‌تر است و در نتیجه قیمت خرید بیشتری خواهد داشت.

چنانچه در زمینه اطلاع از قیمت برندهای آماده هرگونه سوالی دارید می‌توانید با کارشناسان مجموعه نیکان ثبت تماس بگیرید و یا از طریق مراجعه حضوری به دفتر مجموعه واقع در سید خندان با ذکر شرایط و نام برند مورد نظرتان از قیمت آن مطلع شوید.

 

 

زمان مورد نیاز جهت خرید برند آماده

 

زمان مورد نیاز جهت خرید و ثبت قانونی برند به نام خریدار تقریبا سه ماه است، در واقع پس از تنظیم قرارداد و ارائه مدارک مورد نیاز دو ماه زمان نیاز است تا مدارک توسط کارشناسان مربوطه بررسی شده و تایید یا رد شوند در صورتی که مدارک مورد قبول کارشناسان قرار گیرند می‌توانید نسبت به انتشار آگهی انتقال برند در روزنامه رسمی اقدام کنید و در نهایت پس از گذشت ۳۰ روز از زمان انتشار آگهی قادر خواهید بود نسبت به دریافت سند انتقال برند از اداره مربوطه اقدام کرده و آن را دریافت نمایید.

 

نتیجه‌گیری

 

ما در این مقاله تمام تلاش خود را کردیم تا از سیر تا پیاز خرید و فروش برند را برای شما عزیزان عنوان کنیم، اما همانطور که می‌بینید امور ثبت شرکت و برند و نقل و انتقال آن کمی پیچیده و دشوار هستند که انجام اصولی آن‌ها نیازمند مشاوره و نظرات تخصصی خواهد بود به همین دلیل لازم است به منظور صرفه‌جویی در وقت و هزینه فرایند خرید و فروش برنده آماده را از طریق موسساتی نظیر نیکان ثبت انجام دهید. مجموعه ما جهت خدمات رسانی سریع، تضمینی و با کیفیت به شما عزیزان شکل گرفته است پس مطمئن باشید که با محول نمودن امور ثبتی خود به ما در این زمینه هیچگاه پشیمان نخواهید شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *